Recent Posts

TAKY SE MÁŠ HROZNĚ A STRAŠNĚ?

Upozornil mě na to o prázdninách kamarád: „Hlídej si, jak často používáš tato dvě slova. Já je přestal používat a spousta věcí kolem mě se začala měnit.“

V duchu jsem se ušklíbla.

Něco ve mně však kousalo jako stará deka a já začal více poslouchat. Jako když želva vyleze ze svého krunýře a sundá si sluchátka od walkmana jsem zůstala stát v němém úžasnu, jak často tato dvě slova používáme a v jakých kombinacích.

Bylo to hrozně dobré.
Je strašně krásná

Ta polévka je hrozná. To sako je strašné.
Ale může být i hrozně dobrá a strašně nádherné.

Je to skutečně jing a jang, nebo ve své mluvě nevědomě kloubíme neslučitelná ?
Vždyť se můžu mít i šíleně nádherně – cítíte z toho tu dynamiku?

Něco může být i naprosto nádherné – tam už není prostor ani pro zrnu strachu. Protože u strašně nádherně jako bych počítala s pocitem, že to někdy skončí. Je mi nádherně a zároveň se bojím.

Jídlo může být skutečně vynikající – a nemusím tak trávit i ten hrozný pocit, co to ve skutečnosti vyvede s mým trávicím traktem.

Přemýšlím, do jaké míry způsob našeho uvažování ovlivňuje interpretaci reality, ve které žijeme. Objevují se mi stará známá přesvědčení: život je nahoru a dolů. Život není peříčko. Život není černobílý.
Všude to A a k němu opoziční B.
Jednou nahoru, jindy dole.

Mám se moc fajn, zní rozhodně lépe, než se podvědomě hrozit, že teď je mi strašně krásně.

Ach ano! Strašně krásně mi bylo, když mi bylo náct, pila jsem třetí colu s rumem a v druhé ruce jsem měla vodní dýmku. A DRUHÝ DEN MI BYLO TAK STRAŠNĚ BLBĚ!

Podvědomě strašíme sami sebe slovy, které používáme. Připravujeme sami sebe na to, že to bude nepříjemné: musím vstávat hrozně brzy. Přijdu strašně brzy.

Vstanu-li však velmi brzy, můžu vidět východ sluníčka.  No ne?
Zní to ne-skutečně?

Navrhuju vám vyzkoušet mini-experiment sami na sobě. POZORUJTE! Jak mluvíte, co říkáte, jak se vyjadřujete. Reflektujte ta hrozně strašná slova.

Uvědomění je první krok ke změně! Možná je pak sami budete chtít vymazat ze svého slovníku.

Proč? 

Pak totiž začíná skutečně nádherná jízda životem, u které vás velmi příjemně mrazí v břiše!!!

0 komentářů: