Recent Posts

Inspirující Iveta

Vždycky je důvod, proč s něčím nezačít. Mohla jsem se obávat, že to nepůjde. Říct si, že to nemá cenu. A vymlouvat se na čas, kterého v této době nikdo nemáme dostatek, neboť sociální sítě ho většinu polknou. A dělají to fakt fikaně. Navíc bez foťáku není food blog a bez peněz nekoupíte foťák. Na takové křižovatce máme všichni na výběr. Můžeme celý život říkat, že jsme chtěli s něčím (foodblogem) začít, ale neměli jsme čas a peníze. (Zatímco všichni ostatní měli ideální podmínky a vše jim spadlo do klína, haha.) A nebo si najít špatně placenou brigádu, trávit tam spoustu volného času a na foťák si vydělat.

Výrazy ve tvářích kamarádů a známých skrývaly nepochopení. Asi ani ne pro konkrétní věc, ale spíš pro chuť a elán na čemkoli pracovat. Protože o tom to celé je. A jak já se vždy jen pousmála nad tím moudrem, že stačí chtít. Jenže ono to tak je. Ve chvíli, kdy je to ONO, dodá vám to sílu překonat překážky. Vždycky jsem ráda tvořila a lehce se pro něco nadchla, nikdy mi to ale dlouho nevydrželo. Například vaření je vášeň, která se mě drží od deseti, kdy jsem ve fritéze smažila první domácí hranolky. (Taky začátek!) Pokud se v něčem najdete,  v ten moment je nutné neřešit rady a obavy okolí a tak trošku potlačit rozum, který vám říká, že byste měli jet na Erasmus do levnějšího kraje než do Švédska. Nebo byste možná neměli jet radši vůbec, protože hrozí prodlužování studia. A vlastně se v zahraničí ani nedomluvíte, natož tak ještě studovat v angličtině. A prostě možná bude jistější zůstat doma a mít nohy v teple.


A proč vlastně vyrazit autostopem po Evropě, že. Rozum vytahuje jeden důvod za druhým, proč nejet, známým a rodině radši předem moc neříkám a vím proč.  Něco ve mně ale hrozně chce a já sama cítím jen příjemný adrenalin. A pak, když nasbíráte zkušenosti, je ten hlas ve všem omezujícího rozumu, za kterým se skrývá jen obyčejný strach, slabší a slabší. Klidně bych se sbalila a ze dne na den kamkoli vyrazila. Vím, že pokud mě neučiní šťastným to, tak pak už jen celý den v kuchyni. A protože mi nestačí, že mé výtvory ochutná jen pár lidí, nejradši bych aspoň třikrát denně fotila a sdílela na blog. Jelikož mám v lásce hezké věci, přeju si, aby to i trochu vypadalo. Pořád jsem nespokojená, ale nevzdávám to. Jednou ty fotky budou podle mých představ.

Jo a mezitím bych si ráda občas třeba zaběhala. Přestože už od základky se mi snažili vybudovat odpor k pohybu. Na gymnáziu se jim to však dařilo jen částečně. Tehdy jsem pochopila, že mimo připravenou běžeckou trať, štafetový kolík v ruce, a dál od hodnotících pohledů mě to vlastně docela baví. Tělo si začalo říkat o kolo, běh, brusle i plavání. Po půlroce ve Švédsku se 10km běh nočním Stockholmem zdál být docela hezkou tečkou za celým studijním pobytem. Takový závod může být fajn motor, nenutí vás to běhat častěji, chce se vám prostě běhat pravidelně ještě o něco víc. Asi bych se zase měla někam registrovat.

Vzpomínám na plán, který jsem si malovala v době, kdy jsem v žákajdě ještě měla jedničky z matematiky. Půjdu na gympl a bude to príma. Následné těšení na vysokoškolský život mi tak trošku přerušilo to, že jsem byla nepřijata. A po přijetí nepřišla ani ta skvělá studentská léta, která měla vypadat jako v americkém TV seriálu. Místo toho jsem začala trávit spoustu času v práci a přicházely jiné výzvy. A vůbec nejsem dobrý student a občas mám pocit nejen já, ale i lidé kolem mě, že mi škola spíše překáží a měla bych se naplno pustit do jiných věcí.  Přitom jsem ani nepostřehla, kolik už mi ta léta studia vlastně dala.



Bez studia na VŠ bych nikdy neodešla do Brna. Nebýt Brna, nebylo příležitosti poznat sebe, kamarády a nejrůznější inspirativní lidi. Nejela bych na Erasmus do Švédska. Nebyla bych to já. Bude smutné, když školu nedokončím, na druhou stranu mám pocit, že už mi to hlavní předala. A vzdělání to není. 

zitvege.blogspot.cz