Recent Posts

Nezají má mě,
co děláš za práci.
Chci vědět, po čem touží tvé srdce
a jestli máš odvahu představit si,
že dokážeš svou touhu naplnit.

Nezajímá mě,
kolik je ti let,
Chci vědět,
jsi-li ochoten riskovat,
že budeš vypadat jak blázen,
protože miluješ
a jdeš za svým snem,
jsi dobrodruh, co žije naplno.

Nezajímá mě,
Které planety
řídí tvou životní dráhu…
Chci vědět,
zda ses už dotkl
svého nejhlubšího smutku
a jestli ti životní zrady
pomohly víc se otevřít,
nebo ses stáhl a zavřel do sebe
ve strachu z další bolesti.

Chci vědět,
dokážeš-li sedět s bolestí,
mou nebo svou vlastní,
bez pohybu, kterým by ses pokoušel ji zakrýt,
oslabit
anebo napravit.
Chci vědět,
dokážeš-li zůstat s radostí,
mou nebo svou vlastní,
při bláznivém tanci
necháš se naplnit extází
až do konečků prstů,
bez řeči o tom,
že bychom měli být opatrní,
že bychom měli být realisté
a nezapomínat, že každý člověk
má své meze.
Nezajímá mě
pravdivost příběhu,
který mi vyprávíš.
Chci vědět,
jestli dokážeš někoho zklamat,
abys zůstal pravdivý sám k sobě.
Jestli dokážeš unést obvinění ze zrady,
abys nemusela zradit
vlastní duši.
Jestli dokážeš být nevěrná
a právě proto lze
mít k tobě důvěru
Chci vědět, umíš-li vnímat krásu,
i když není pěkná
každý den.
A jestli dokážeš v ní najít
zdroj svého života.

Chci vědět,
Uneseš-li selhání,
mé nebo své vlastní,
a přesto dokážeš stát u hladiny jezera
a k stříbrnému úplňku volat:
„Ano.“
Nezajímá mě,
kde žiješ
nebo jak jsi bohatý.
Chci vědět, jestli dokážeš vstát
po těžké noci plné beznaděje,
unavený a celý bolavý,
a udělat co je třeba,
abys mohl dát dětem jíst.

Nezajímá mě,
s kým vším se znáš
nebo díky čemu jsi dnes tady.
Chci vědět, budeš-li stát
v ohnivém žáru
se mnou
a nestáhneš se zpět.

Nezajímá mě,
kde, co nebo s kým

jsi studoval.
Chci vědět, co tě drží
a vyživuje zevnitř,
když všechno hroutí se
a rozpadá.
Chci vědět,
vydržíš-li být
jenom sám se sebou
a doopravdy si užíváš,
když děláš společnost sám sobě
v těch prázdných chvílích,
ve kterých se zrovna
nic neděje.

                                                               tvoje poznání